LESVOORBEREIDING

3 BRONNEN UIT LESVOORBEREIDING
BRON 1
Toen ik wist dat ik een dramales aan de kleuters ging geven. was ik benieuwd wat daarover in het boek: Kijk op spel van Holger de Nooij stond. daarin vond ik een aantal tips die je hieronder kunt vinden. Een aantal van deze tips heb ik ook gebruikt in mijn les. zoals een kort kringgesprek van tevoren om de kinderen op weg te helpen. Het was een les naar aanleiding van een prentenboek.Ik heb daarna in mijn les kinderen laten meebepalen over het verdere verloop.
BRON 2
Ik heb een drama les gegeven vanuit een prentenboek. dit heet dan een vertelpantomime.
hieronder heb ik gevonden wat daarover wordt vertelt in een vakspecifieke bron.
Kijk op spel van Holger de Nooij.
BRON 3
Deze dramales was vrij lang. Daarom moest ik goed nadenken over de tijdsplanning. Daarbij moet je dus ook nadenken over de mate waarin je de kinderen vrij laat. Want als je ze te vrij laat dan kost dat wat meer tijd. Hieronder zie je het stukje wat ik gevonden heb.
LESBEGELEIDING ingevuld door mentor
REFLECTIE VAKDOCENT Jus Roelofs
Les Drama, feedback van Jus: VOLDOENDE
Les Drama,
feedback van Jus: VOLDOENDE
|
|
1. De les is
gemaakt volgens het lesmodel van het kunstvak:
2. De doelen
van de les zijn in relatie met de kerndoelen:
3. De doelen
van de les passen bij de ontwikkeling van de kinderen en sluiten aan op de
belevingswereld:
4. Er is
gebruik gemaakt van vakspecifieke didactiek:
5. Op minimaal
3 onderdelen is er een koppeling met de theorie:
6. Er wordt
minimaal 1 vakinhoudelijke bron gehanteerd:
|
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
Ja
|
KIJKWIJZER ingevuld door mentor
FOTO'S
Geen opmerkingen:
Een reactie posten