Hieronder kunt u klikken op het blog wat ik samen met Tessa, Nick en Bas heb gemaakt.
Dit blog is bedoeld voor Beeldende vorming. Hierop staan alle opdrachten verwerkt die horen bij de module van BV1.
http://ikhebjetuk.blogspot.com/
ACTIVITEIT 1
In groep 5 heb ik samen met de kinderen een kerstlantaarn gemaakt voor in de kerstboom. Ik had een soort bouwpakket gemaakt met alle materialen erbij voor de kinderen zodat ze zelf aan de slag konden. Ik heb daarbij wel stap voor stap uitgelegd wat ze moesten doen. dus Ik legde stap 1 uit. toen gingen ze aan de slag met stap 1. daarna heb ik stap 2 uitgelegd en toen gingen ze verder met stap 2. en zo werkten we naar een eindproduct toe. Hieronder zie je een foto van een van de lantaarns van de kinderen.
ACTIVITEIT 2
Ik vertelde al dat ik een muziekles heb gegeven over het liedje de fruitsalade. aansluitend aan deze les heb ik de kinderen uit groep 5 dus ook een fruithoed laten maken. Ze moesten allemaal soorten fruit uitknippen en die plakte ze dan op hun hoed. dit was vooral als aankleding van het zingen van het liedje.
ACTIVITEIT 1
In groep 5 heb ik samen met de kinderen een kerstlantaarn gemaakt voor in de kerstboom. Ik had een soort bouwpakket gemaakt met alle materialen erbij voor de kinderen zodat ze zelf aan de slag konden. Ik heb daarbij wel stap voor stap uitgelegd wat ze moesten doen. dus Ik legde stap 1 uit. toen gingen ze aan de slag met stap 1. daarna heb ik stap 2 uitgelegd en toen gingen ze verder met stap 2. en zo werkten we naar een eindproduct toe. Hieronder zie je een foto van een van de lantaarns van de kinderen.
ACTIVITEIT 2
Ik vertelde al dat ik een muziekles heb gegeven over het liedje de fruitsalade. aansluitend aan deze les heb ik de kinderen uit groep 5 dus ook een fruithoed laten maken. Ze moesten allemaal soorten fruit uitknippen en die plakte ze dan op hun hoed. dit was vooral als aankleding van het zingen van het liedje.
Beste Joris, voor BV is het in periode 3 de bedoeling dat je op verschillende manieren oefent om beelden te beschouwen met kinderen; vanuit b.v. een prentenboek, filmpje of vakoverstijgend. Daar is altijd ruimte voor te vinden. Je kunt je ervaringen hiermee en reflectie hierop op deze blog plaatsen. In periode 4 gaan we in op de praktijkkant van BV. Je kunt je alvast verdiepen in de theorie hierover via Marnixnet en de online lessen 'Beeldend Probleem' en 'Werkprocessen'. Je leert hierin ook dat BV niet hetzelfde is als 'knutselen'. Op je blog werk je samen aan een complete les BV vanuit jullie thema. Dit kun je omzetten naar het lesfasenmodel uit het boek 'Laat maar zien'. Deze kun je uitvoeren op je stage en daarvan leg je dan weer verslag in je kunstdossier. Succes!
BeantwoordenVerwijderen